20 hela veckor + magbilder

Hej mina underbara
Ja idag har jag gått halva denna graviditet och det känns helt sjukt att vi om 20 veckor ska ha en liten son hos oss. Pratade med svärmor idag om att det blir prefekt när vi kommer sova nere för då blir det så lätt när han ska sova. Och då utbrister V att det är helt sjukt att säga han istället för henne och att det känns så overkliget att vi ska ha en liten kille♥ Håller ju iaf på att spana in lite fina inredningsdetaljer i ljusblått då jag helt är helt hooked för just den färgen. Eller ja, turkost har ju varit min favoritfärg sen vårt bröllop så det är väl inte så konstigt att just ljusblått blev favoriten =)

Här kommer veckans info:

Nu är bebisen ungefär 16,5 cm lång i sitthöjd och lägger stadigt på sig i vikt. Det vaxliknande fettlager som kallas fosterfett (vernix caseosa) bildas för att skydda huden under den långa tiden i fostervattnet. Det underlättar också förlossningen. Bebisen sväljer mer denna vecka, vilket är bra träning för matsmältningssystemet. Det fostervatten som tas in av din bebis spjälkas till vatten (som absorberas) och restprodukter som hamnar i tjocktarmen, där det så småningom bildar barnbeck.

Se till att du får tillräckligt mycket järn. Bebisen behöver järn för att tillverka röda blodkroppar. Det är i stort sett omöjligt att få i sig för mycket järn bara från mat. Exempel på järnrik mat är magert rött kött, kyckling, fisk, linser och bönor, spenat och berikade frukostprodukter.

(Observera, att forskning har visat att barn utvecklas i sin egen takt – även i livmodern. Sidorna om fostrets utveckling är en allmän guide till hur din bebis växer)


Infon kommer HÄRIFRÅN

Och magbilderna såklart. Har nyss knäppt dom i lamplust så det blev inga höjdarbilder man jag får fixa nya någon annan dag =)





Kommentarer
Postat av: Anna (Kevins mamma)

Här känns det istället konstigt att säga HON - vi väntar en lillasyster! :)



Kram på dig!

2012-05-18 @ 06:10:21
Postat av: Mammalott

Anna: Åh grattis! Gud vad härligt =) När fick ni datum efter RUL då?



Kram

2012-05-18 @ 08:51:37
Postat av: Anna

Samma som innan rul, 15 oktober! När hade ni Bf satt?

2012-05-18 @ 11:50:38
Postat av: Mammalott

Åh på min födelsedag =) Vi har BF den 4 oktober. Har ni några namn på g då?



Kramar

2012-05-18 @ 12:24:33
Postat av: Emõke

Så mysigt! :)

Postat av: Matilda ♥ Blivande trebarnsmamma

Fina magen! ♥

2012-05-19 @ 19:49:53
URL: http://majbebis08.blogg.se/
Postat av: Anna

mmm å riktigt nära Kevins födelsedag, den 21:a. Jag hoppas iaf att hon väljer att komma på en egen dag! :)



Vi, eller rättare sagt jag, har massor med förslag..Mannen tycker inte ritkigt som jag om man säger så! :D Tur vi har tid på oss. :)



Pojknamn hade jag några klara också, lättare med killnamn på nåt vis!



Kramen!



P.s Du har inte fb?

2012-05-22 @ 21:37:26
Postat av: Mammalott

Anna: Ja det där är ju lite svårt. Jag och Victor kunde ju inte komma överens om tjejnamn så det var ju "tur" att det blev en liten killa eftersom William har hängt med i namnträsket sen vi träffades för 10 år sen. Vem hade kunnat tro att vi då vid 14 och 15 års ålder pratade om ett namn som vår son skulle få 10 år senare? Härligt!



Haha, nej jag har ju inte det. Är det lite sjukt att inte ha det? =)



Kramar

2012-05-24 @ 10:39:33
URL: http://www.mammalott.se
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Härligt och häftigt! :)

Kanske inte sjukt, men ovanligt! ;) Jag var själv sååå emot Facebook men kunde till slut inte hålla mig ifrån att gå med. Roligt sätt att följas åt på. :)



Saknar bloggen emellanåt känner jag, men det beror nog mest på läsar-kontakten.. :/ Men men, tur att jag kan kika in hos er i varje fall.



Hoppas att ni har det bra och njuter av helg och finväder!



KRAMeN!

2012-05-26 @ 21:01:40

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling