Skillnaderna mellan graviditeterna

Hej
Fick en frånga av underbara Ullis om jag har haft någon skillnad mellan mina graviditeter med tjejrna och William. Och ja, det är det ju faktiskt.

Med tjejerna har jag haft en mage som täckt hela överkroppen och har alltså gått ut över hela sidan medans jag med William har en mage som sitter mitt på och är mera putig. Har även en lägre mage nu än vad jag haft med tjejerna.

Även intaget av mat skiljer sig under graviditeten. Jag har med tjejerna haft ett otroligt sug efter sötsaker och fet/onyttig mat men under denna har jag haft mera sug efter saltlakrits och starkare godisar som inte är choklad. Och jag nobbar pizza för sallad och husmanskost.

Även järnvärdet har jag märkt skillnad på men det vet jag ju inte om det har att göra med könet eller ej men med tjejerna åt jag aldrig järn men nu måste jag äta minst en, gärna 2 varje dag för att inte bli sjukt trött och yr. Fick ju även höra på inskrivningen att jag hade dåligt värde vilket jag aldrig hade med mina flickor.

Så ja, jag tycker nog att jag redan innan RUL kunde förstå att jag inte bar på en tjej och sen drömde jag ju även 2 gånger att det skulle bli en liten William så jag hade rätt =)

Magbild ifrån v.17+9

Kommentarer
Postat av: Ullis

kul att jämföra :-) tack för svar :-)

2012-05-09 @ 11:21:39
URL: http://ulrika-p.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling