Protesterar dom?

Hej underbara ni

Här hemma har jag haft en jobbig dag då tjejerna gör allt man inte får göra. Hällt ut några liter vatten på toalettgolvet nere så jag fick torka lääänge för att få parkettgolvet torrt, slagits och skrikits. Nog för att dom var trotsiga innan William kom men det känns som att det blivit mycket värre sen 4 veckor tillbaka. Vet inte om det har med honom att göra eller det att deras pappa inte längre är hemma på samma vis som förut. Eller om det bara är ren och skär trots. Lilly är ju 3 1/2 nu och Léone fyller ju 2 om 1 månad så det är ju typiska trotsålders perioder. Och att dom triggar varandra kanske gör att det blir värre. Ja, inte vet jag. Vad jag vet är att dom skulle gå väldigt billigt på blocket ibland.

Ni som har fått smått när era barn varit i liknande ålder, hur har ni haft det med trotsen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling