Dålig förälder

Hej
Ja, tänk så dåligt man kan må över just föräldrarskapet. Lilly och Léone är inne i en HEMSK period just nu där dom aldrig lyssnar och där man gör allt man inte får. Och efter mycket bråk och stök ifrån deras sida och en miljon tillsägningar senare bryter jag helt ihop just denna dag. Det tär så otroligt mycket på mig då jag känner mig så otroligt dålig som mamma som inte kan få mina barn att lyssna och det funkar inte längre att stänga in mina känslor längre. Så jag var en ännu sämre mamma och bryter ihop och bara gråter och gråter inför mina barn. Snacka om att ge dom skuldkänslor. Och inte känns det bättre heller att ha fått ut känslorna av att man inte kommer fram till dom utan man står istället här med skuldkänslor över att barnen får se på detta vis....
 
Och just idag var det en eller två flaskor uthällt shampoo och tvål över en massa gossedjur som gjorde att jag inte klarade av att hålla igen.

Kommentarer
Postat av: Marie

Nej, du är inte alls en dålig förälder...bara alldeles vanligt mänsklig.Barn kan ju vara så hopplöst jobbiga ibland (har själv 4)och ibland blir måttet rågat.Det är bara att bryta ihop och komma igen. Barnen får inte skuldkänslor, dom vet att man älskar dom ändå.Det brukar kännas bättre när man har fått gråta ut :) Så heja dig, keep up the good work!

2013-06-05 @ 07:17:47

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling