Fuck cancer

Ja, just nu läser jag boken "en ung kvinnas sista ord" av Regine Stokke som handlar om den 17åriga Regine som går veta att hon lider av leukemi och hennes kamp emot den. Det här är andra gången jag läser den här boken och den är så himla bra. Just nu känns den verkligen rätt att läsa då en nära anhörig inte mår så bra just nu. Den där cancern blir man så ledsen på. Det är så sant med det dom säger, att var tredje person drabbad men att alla berörs. Både min farfar och farmor har dött i cancer och även min morbror. Sen är det många på Victors sida som varit drabbade med och alla har inte klarat sig.

När man läser Regines bok tänker man på vad man själv skulle göra om någon i ens närhet fick veta att slutet var nära. Jag är så glad att jag har hunnit med så mycket under mina år här på jorden och att jag fått uppleva det jag gjort. Att jag har fått uppleva den kärlek jag har gjort och att jag har fått mina tre barn. Att jag har fått ge mina föräldrar och svärföräldrar tre barnbarn och att jag har hunnit gifta mig med mitt livs kärlek. 

Vad hade ni försökt att hitta på om ni/någon nära till er hade fått en dödsdom som ni känner skulle vara viktigt?

Hade jag inte gift mig hade det varit något jag gjort för att jag/någon nära skulle få uppleva det. Hade jag blivit sjuk hade jag åkt till så många nöjesparker och djurparker/zoo:n som möjligt för att uppleva det med mina barn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling