Missfall

Hej mina fina 
Ja, tyvärr är det så att vi genomgår ett missed abortion igen. Förra tisdagen (4/3) vag vi in på inskrivning och skulle då vara i vecka 9+6. Berättare då att vi var oroliga för ett MA (missed abortion) och fick då en tid till gynakuten redan dagen efter. Åkte in och hoppades att få se en liten plutt med tickande hjärta och som skulle sprattla men möttes av en liten i storlek med veckan 6 som inte hade något hjärtljud. Fick en ny tid för att bekräfta att det var MA vilket var igår (12/3) och visst var det så. Vi hade igen hoppats på att utöka familjen med en liten men kroppen ville inte det. 

Jag vet att man inte ska "ge upp" när det blir missfall eller ett MA men nu känner både jag och Victor att vi inte skulle orka med ett ev missfall till och inte heller orka gå igenom en graviditet alls eftersom det finns för mycket oro kvar efter dom här två missfallen. Så nu har vi bestämt att vi blir en familj på 5. 

Visst gör det ont i hjärtat att säga stopp för flera barn men det känns även rätt. Vi har ju tre helt underbara barn som mår bra och har så otroligt mycket energi så det räcker till lika många till så vi är så lyckliga för dom och dom är ju verkligen våra liv! 


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Så ledsen för er skull :( Men som du säger har ni 3 fantastiska barn som ni kan glädjas åt! För mig kommer det nog stanna vid 2 barn nu efter den här lilla är född. Stor kram!

2014-03-13 @ 10:32:41

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling