Stanna tiden!

Idag var det en vecka sen Lilly började i skolan och hon är så himla nöjd och glad över sin skolstart vilket såklart gör oss lyckliga med. Kan inte förstå att hon blivit så stor redan. Hon har fått några kompisar redan och det är 4 som kommit in på topplistan. Och killen sim gav henne en puss första dagen är nog lite förtjust i henne då han har försökt mera varje dag sedan dess haha. 

Lilly är ju även en tjej som inte gillar all mat. Ett klassisk barn helt enkelt. Men när hon skulle börja skolan och hörde vad det skulle bjudas på blev hon smått förskräckt. Men hon lovade oss att pröva varje rätt varje dag och det har hon gjort med vilket gör mig så glad. Hon har till&med gillat vissa saker hon inte förväntat sig. Att det sedan sitter andra barn och äter med gör säkert mycket men jag är ändå stolt att hon håller sitt ord om att pröva maten. Och för er som inte vet har vi haft alla våra barn hemma under alla dessa år utan dagis/förskola så jag är ny på det här.

Vad har hänt mer här hemma då? Jo, vi var in till Uppsala för att handla mat och även införskaffat saker till Lilly i samband med hennes skolstart. Hon behövde gymnastikskor även kläder till det. Och sen var det lite annat med som behövdes till hemmet. Som alltid. Och sen hittade vi en cykel som var på rea inne på Coop som vi slog till på till Lilly. Den kostade egentligen 1499kr men hade 499kr rabatt och sen hade jag löst in en massa poäng till en rabatt på 500kr så den blev billig och bra. Att William blev ledsen att han inte fick en ny cykel var jobbigt men vi har nu 2 st 12 tum som han kan använda och det kändes inte roligt att lägga mer pengar på en till. 

Och på tal om William och cyklar och har han nu lärt sig att cykla utan stödhjul. Hjälp, han är ju inte ens 3 år än! Men han är hu så envis att jag inte blev allt för chockad att han klarade det heller. Dock är det svårt att komma iväg men annars är det lugnt. Ni kan kolla ett klipp på min instagram när han cyklar om ni vill, jag heter liselotterojeras där.

Annars har det varit rätt så lugnt här hemma. Jag har fixat lite med min sminkhörna och försöker hela tiden få allt perfekt men det är något jag hela tiden fixar om. Säg till om ni vill se något därifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling