Lazy days with a chance of renovating

Hej vänner
Här hemma har vi bara slöa dagar just nu. Victor jobbar ju en hel del och då jag inte alls är sugen på att stå ute och frysa en massa så vi har mest spenderat dagarna inne med en massa mys och lite bus. Så härligt när snön faller ute.
 
Men ibland har jag fått lite ryck i renoveringsgenen och igår tog jag äntligen tag i att få upp lite lister inne mitt sminkrum. Jag hade hoppats på att det skulle köpas nya men vi kom oss aldrig för det och då det var så pass lite golvlist som skulle upp eftersom att skåpet strå som det står känndes det även lite dumt. Så igår när Victor jobbade skulle jag gå ner i källaren och hämta listerna och hittade då något annat att använda. När vi flyttade hit för 7 år sedan satte vi in ett valv som ett dörrhål när vi öppnade upp melan två väggar men det valvet har vi gjort om en gång efter det och dom listerna som kom med valvet har bara stått. Men nu har dom äntligen hittat ett nytt hem. Och det blev verkligen jättefint! Synd bara att jag hamrade mig riktigt illa på pekfingret och av den anledningen är jag nu öm och har fått ett blått finger. Men det var det värt. När är det bara taklisterna som ska upp men dom tror jag faktiskt får bli ett par nya för dom gick sönder lite när jag tog ner dom.
Så här såg det ut innan jag började med listerna
Och så här blev det. Har även fått upp min hylla som jag sitter vid så nu fattas bara en spegel och bra lampor med det känns superbra redan nu. Och som ni ser fattas ju taklisterna.
Inte kan man tro att det här är ett gammalt valv 👍

Kommentarer
Postat av: Hanna Karlsson

Fint det blev!

Svar: Tack :)
Liselotte

2015-01-27 @ 11:19:46
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Clara

Så bra det blev!

Svar: Tack 😃
Liselotte

2015-02-15 @ 23:51:48
URL: http://clararingqvist.se

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling