Potträning pågår

Hej vänner 
Nu kanske det blir lite TMI men vi kör ändå 😃
Ja, här hemma har vi nu bestämt oss för att köra hårt på att potträna William. Vi körde ju ett tag med honom men sen blev han ointresserad så vi slutade helt då det inte kändes som att det skulle funka när han verkligen inte ville gå på toaletten. Men i måndags började vi igen och visst händer det ju olyckor men konstigt vore det ju annars. Första dagen gick han och småkissade hela tiden men redan nu har han börjat hålla sig och det kan gå 1 1/2 timme mellan gångerna nu. Så saknat men säkert går det framåt 😃

Vi hade satt sommaren som mål för att han skulle vara utan blöja så vi hållet tummarna för att det ska gå. Léone blev torr för två somrar sen och Lilly blev torr när hon precis fyllt två så vi vet jag att det är olika och killar brukar kunna vara senare säger dom men vi får som sagt se hur allt går 😃

Till er med barn, hur gamla har dom varit när dom blivit torra?

Kommentarer
Postat av: Oslofru

Så spännande, lycka till får man väl säga :) Min pojk är lite för liten för potträning än, men kan tänka mig att man är en väldigt stolt mamma den dagen lillen lär sig att gå på pottan själv :) Kramis

Svar: Ja, det är en himla härlig känsla när dom blir så stora att dom kan slippa blöjan och börja gå på toaletten/pottan =)
Liselotte

2015-03-25 @ 11:44:44
URL: http://www.oslofru.com
Postat av: Me & My Baby Dolls

Jag borde också ta tag i att potträna våran Olivia född -12... .-) Vore så skönt att slippa blöjan!
Önskar er en trevlig helg!

2015-03-27 @ 12:18:27
URL: http://mybabydolls.se
Postat av: Madeleines.se - Fotoglad Mamma

Känner jag börjar dra mer och mer åt det hållet - superberoende, haha!!

2015-03-27 @ 14:45:24
URL: http://madeleines.se

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling