Sjukdomar och renovering

Hej på er 
Ja, nu har det gått ett tag sen jag var in här sist men det är för att det hela tiden händer så mycket att jag inte hinner med längre. Men nu tar jag mig lite tid och knapprade mig in här.

Förra fredagen kom min underbara Mickis hit och stannade två nätter. På lördagen var det nämligen dags för oss att gå ut och ha det lite mysigt för att fira att vi varit vänner i 20 år. Kan verkligen inte förstå att vi har kännt varandra så länge men det känns konstigt att tänka tillbaka när vi inte var vänner. Tur nog var det ju bara 6 år 😃

Så vi åkte iväg till Uppsala för att gå på fifty shades of grey och sedan äta lite gott. Jag är ju en av dom få som inte läst någon av böckerna om Gray och Anastasia så jag visste inte alls vad som väntade men med tanke på hur jag är som person var det en uppskattad film. Himla bra och nu längtar vi till nästa film. 

Efter filmen gick vi och åt lite kinamat men eftersom vi hade ätit så mycket chips på bion fick vi inte i oss allt för mycket mat. Sen mötte vi upp Victor och Joel för att ta lite drinkar. Efter några få bestämde vi oss för att åka hem och fortsätta hemma men det blir inte alltid som man tänkt sig. Victor skulle spela Allan och hoppade ner ifrån en parkbänk precis innan vi skulle hoppa in i bilen och stukade foten rejält och fick riktigt ont. Så när vi kom hem blev det lite film där jag somnade så det blev en tidigare kväll än vad vi hade tänkt oss. Att Victor fick åka in och kolla foten dagen efter var ju inte riktigt planerat. 

Och under natten som vi var borta blev Lilly sjuk hos mina föräldrar och sen var det dags för lite magsjuka. Tur för mig var jag den enda som klarade mig vilket var himla oväntat. Så jag har försökt fixa här hemma så gott det går men det är lite kaos här hemma fortfarande. 

Och nu när alla blivit pigga började vi på att fixa till vår toalett här hemma. Barnen har lekt med vattnet en massa så golvet hade svällt och vi har en kommod som legat i kartongen länge nu ifrån ikea som ska på plats så det är det senaste vi fixar med nu. Just nu är nytt golv lagt, nytt tak uppsatt och gipsskivorna är spacklade. Så nu väntar vi bara på att det ska torka så allt kan bli klart. Men åh vad härligt det blir 😃

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling