Min hy

Jag har i tidigare inlägg sagt att min hy är normal och det är den ju med man jag har även otroligt lätt för att få finnar. Det kan vara små saker som utlöser mina finnar vilket kan vara otroligt jobbigt ibland. Jag gillar tex hudvård men jag vågar inte alltid testa olika märken och produkter då jag vet att det ibland kan krävas en applikation och sen har jag finnar dagen efter. Så jag håller mig oftast till det jag vet funkar vilket brukar vara ACO eller L300.

Men ibland känner jag för att testa något nytt och hör om kvällen var ett sådant tillfälle. Då jag beställer en hel del på nätet händer det att man får med prover på hudvård mm och jag tog en nattkräm och smorde in mig efter att jag rengjort ansiktet. Och jag vaknade såklart upp dagen efter med ett berg på hakan. Att jag inte förstod det! Så jag har försökt bekämpa det lilla monstret på hakan men det ville inte ge sig alla och igår gjorde jag det man inte ska, jag klämde den eftersom den gjorde så humla ont. Så nu har jag istället ett fult märke där som senare kommer bli ett ärr. Men det är så som det brukar vara helt enkelt. Sen kan man ju undra om jag lär mig till bästa gång eller om jag rotar runt i min lilla påse med prover och hoppas hitta något som funkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling