Börja tänka om

Hej
Ja ni. Vad hände med alla mina inlägg jag lovade? Jo, livet hände. Jag förstår inte riktigt hur livet kan springa ifrån en men så känns det nästan alltid nu. Jag jobbar på i skolan och älskar verkligen mitt jobb, vem hade kunna tro att jag skulle älska att vara i skolan om dagarna? Sen somnar jag rätt så tidigt om dagarna så all tid som blir kvar spenderas med att få ordning i hemmet och fixa mat känns det som. Även om det såklart inte tar allt tid.

På tal om mat. På senaste tiden har jag börjat tänka lite annorlunda med maten. Jag själv har tagit bort en stor del av den laktos jag fick i mig innan då jag dricker mer vatten till maten och använder mandelmjölk när jag gör smoothies varje morgon. Ibland kan jag ta ett glad mjölk till maken men det kanske är 2 gånger per månad. Sen finns det ju laktos i maten jag äter men över det är det smör och ost på finncrispsen på morgonen, lite turkiskt yoghurt till tacosen och lite glass ibland såklart. 

Sen har jag börjat ta det ekologiska alternativet i affären med vilket känns skönt. Innan kände jag att det var ju samma sak men dyrare men nu lägger jag gärna ner dom extra kronorna om det jag ska köpa finns som ekologiskt. Annars försöker jag hålla mig till svenskt så mycket jag bara kan. Ibland är maten man ska köpa (tex tacoskal, pasta mm) gjorda i andra länder men då får det funka. Men då brukar jag kolla efter det ekologiska och finns det inte blir det det bästa jag hittar. 

Sen jag började tänka på vad jag stoppar i mig i början av året har jag helt tagit bort läsk då det nu bara smakar tillgjort och köpt pizza tycker jag inte alls är gott. Sen märker jag fort om något jag äter påverkar min mage på ett negativt sett. Jag brukar bli väldigt uppblåst av chips nu vilket jag inte kände av förr men det var nog för att min mage alltid var uppblåst. Äter jag för mycket gluten eller laktos blir det samma sak. Men jag tycker på något vis att det är skönt då jag tänker efter mer innan jag äter det. Så för mig gör det inget. 

Nu har jag fuskat en hel del med träningen och missat nästan två veckor men ligger kvar på ca 73kg så jag har nu ungefär 5 kg kvar till min målvikt men kommer jag inte ner på det känner jag att jag mår mycket bättre nu och sen vill jag vill få lite muskler med och det väger ju en del det med så jag är nöjd med att vikten kan ligga över målvikten. Och jag har som mål att komma ner på den till i början av nästa år då jag vill ta det lungt för att jag ska må så bra som möjligt.

Nej, nu blev det ett jättelångt inlägg här. Förlåt för det. Förstår verkligen om ni inte orkade läsa allt 💜

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling