Att bli hälsosammare

Hej allihopa
Ja, som så många andra har vi sagt att det här året ska vi bli hälsosammare. Och hittills har det gått rätt så bra. Vi försöker räkna kalorier för att se till att vi håller oss innan eller under det rekommenderar intaget. Eller ja, räknar och räknar vet jag inte om man ska säga heller då vi inte skriver upp allt men vi håller koll. 

Jag spårade en hel del dom senaste månaderna och åt massor av onyttigt och drack 9 av 10 gånger Cola till maten eller till kvällsmyset. För ja, det var inte bara fredagsmys och lördagsgodis jag och V körde med utan något gott varje kväll. Och nu har har jag slutat dricka läsk helt och tar vatten eller Loka istället och har inte ätit godis sen 2 veckor tillbaka. Jag trodde verkligen att jag skulle få huvudvärk pga att jag varit hög på socker men det gick otroligt lätt att sluta.

Sen har jag börjat försiktigt med träningen förra veckan men tar det lugnt just nu. Kommer öka på allt eftersom. Jag vill inte bli jättesmal eller tränad utan bara må bättre och bli hälsosammare. 

Har ni lovat er något för det här året?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling