Veckopeng?

Hej alla.
Jag och Victor satt här om dagen och pratade om hur vi ska göra med pengar till barnen. Hemma hos Victor körde dom vecko/månadspeng medans vi hemma i min familj fick pengar när det var något vi ville ha och dom köpte godis mm åt oss utöver det. 

Så nu undrar jag hur ni hade det eller hur ni gör med era barn? Lilly fyller 7 år i maj så det känns som en bra ålder att börja men vi vet inte hur mycket vi ska ge och om tex godis ska ingå eller inte. Så vi tar mer än gärna emot tips 



Kommentarer
Postat av: Trebarnsmamma

Lilly är mitt emellan mina barn i ålder (åtta respektive sex år i maj). Vi ger månadspeng. 70 respektive 50 kronor (höjs till 80 respektive 60 vid deras födelsedagar). Våra barn äter inte godis så varken de eller vi köper det. Ärligt talat köper de inte ofta något annat heller (mer än julklappar och födelsedagspresenter till varandra typ) så i stort sett allt hamnar så småningom på banken ändå.

Svar: Ja det är lite så vi känner med, att vad ska pengarna användas till? Men det kan ju vara bra om det är något hon vill unna sig någon gång och då kan det vara kul att ha egna pengar. Vill mest att barnen ska lära sig att allt kostar pengar och att man ibland måste vänta på mer innan man kan få det man vill.
Liselotte

2016-01-10 @ 09:30:28
URL: http://https://frukatt.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling