Blommornas dag

Hej på er
Idag har jag ägnat en bra stund av förmiddagen av att fixa med alla mina blommor. Oftast blir det ju att man bara vattnar blommorna men idag så har dom får sig en ordentlig koll.  Jag har gått igenom alla blommorna rum för rum för att se vilka som behöver planteras om eller byta kruka och sedan skrivit upp det så jag kommer ihåg nästa gång jag kommer till en blombutik. Sedan har jag torkat av alla bladen med en fuktig trasa för att få bort allt damm efter vintern så dom lättare kan köra sig grej med fotosyntesen. Sedan har jag klippt bort alla ledsna blad för sen vattna dom med lite näring. Har dom behövt det så har jag även roterat dom så alla sidor växer jämt och fint.

Jag har även tagit skott på mina gullrankor så dom kan föröka sig lite. Dom blir ju så himla glesa när dom får växa en massa och bli hur långa som helst så nu får vi se hur dom kommer må och om alla skott tar sig.  Det ska bli spännande och se då det är första gången jag gör det efter alla år som jag haft dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling