Flexitarian

Ja, precis som rubriken lyder hamnar jag numera under just flexitarian fliken när det gäller maten. En flexitarian är ju någon som äter till största delen en vegetarisk kost men någon gång under veckan kan äta kött. Nu har ju visserligen inte ätit just kött under en månads tid men jag äter fortfarande kyckling.

Anledningen till att jag inte äter just kött ör för att jag är en väldigt känslig person för doft/smak och jag har under snart ett års tid tyckt att kött luktar lite små äckligt vilket gjort att jag valt vegetariska alternativ dom gångerna. Men i en månads tid har jag helt valt bort kött och iställlet köpt hem mat ifrån Hälsans kök eller Anamma.

Nu vet jag såklart inte om jag kommer bli sugen på tex skinka eller fläskfilé någon gång men som jag känner just nu tror jag inte det. Kanske blir att jag helt väljer bort kyckling med och blir lakto-ovo vegetarian, det vet jag ju inte.

Om det är någon som är flexitarian eller vegetarian så får ni jättegärna lämna tips på goda recept då jag är väldigt nyfiken på nya maträtter. Jag kan även lägga ut egna recept om det är någon som vill ha inspiration av vad jag äter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling