Dags att städa min sminklåda



Ja, idag kände jag att det var dags att städa i min sminklåda. Jag har för någon vecka sen kastat smink som var gammalt eller helt enkelt inte användes men städade den inte då utan det fick bli idag. Kändes som en bra dag eftersom jag tvättade alla mina penslar igår och dom skulle tillbaka till lådan.

(null)
Så här såg det ut innan jag började plocka ut allt och torka ur lådan i sig.

(null)
Det första jag gjorde var att plocka bort dom här muggarna som jag kände att jag bara ville få bort och försöka få i allt någon annanstans

(null)
Jag började fylla i dom i min förvaring för läppprodukter och concealer. Dock så fick inte alla plats så dom flyttades tillslut.
(null)
Här ser ni kanske var dom hamnade tillslut. Fortfarande bredvid alla andra läpp produkter men i sitt egna lilla fack.

(null)
Jag passade på att knäppa kort på lite av mott smink när jag höll på och torkade av allt. Här ser ni mina foundation favoriter just nu, alla i helt olika färger haha. Men det blir lite så när man använder brun utan sol, man är olika färger varje dag känns det som.
(null)
(null)
Här ser ni mina ansiktspaletter som jag använder. I den lilla har jag dom rougen jag använder oftast och i den stora som är dubbelsidig så har jag flera andra rouge på ena sidan och puder ifrån anastasias  båda contour paletter och två andra puder.
(null)
Resten av mina rouge och alla mina highlighter. Känner nu näst jag ser allt på bild att jag har väldigt många rouge haha.
(null)
Och så här blev det när allt var tillbaka i lådan. Bättre uppsikt och bättre ordning med. Känns skönt att ha favorit foundationa närmare så jag slipper hänga över hela lådan för att nå dom.

Känns helt sjukt på ett sett att allt ryms i en låda nu med tanke på hur jag hade det innan: (null)
Tänk vad sjukt att jag hade allt det här för mitt smink och skor. Nu har jag och Victor våran garderob där inne istället och det känns helt klart bättre än att jag skulle ha hela det där utrymmet till mitt smink. Även om jag älskade det just då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Design by Sanne Holling